nuffnang

Ahad, 11 April 2010

SEKITAR KAYUHAN BENDANG, 2010

Jam 7 pagi, semua rider berkumpul dihadapan Kios Bertam untuk kayuhan Bendang..difaham kan kayuhan kali ini meliputi kawasan bendang, tali air dan mini tar dengan jarak sekitar 50 km..jadi..ini lah masa nya jentera corratec aku untuk beraksi..jentera terbaik yang penah aku miliki..dgn tayar maxis maxlite memang cukup cun..tak dak lagi naik bukit turun bukit..sebelum ni klu jamboree spclize s-works j yang menjadi teman..penyertaan kali ini dianggarkan melebihi 500 org..kelajuan permulaan mencecah 40 km/j..ishh..laju tuu..biasa laa dah nama pun permulaan..masuk 20km kaki badan dah rasa kebas..speed tinggai 25-30km/j..tu aku bwak corratec tuu..sudah cukup ringan bagi aku..klu bwak speclize lagi awai aku bungkuih..ni semua angkara fllow group depan, tarik mcm pelesit..depa ni aku rasa buang urat penat..msuk 40 km aku sudah pancit terus..speed tinggal bawah 20km. .hangpa nak potong mampoih pi..aku kira nak bagi sampai j..ni antara rider dari perlis yang turut serta...
khairul dari NXT Team
E dan hairee dari Bintong MTB Team..Syed dan Aku..
Sam kedai beskal kaki bukit juga turut serta..
Apit, Aku, Sam dan Ah Sun(org besi kaki bukit)
ni salah satu beskal yang menarik perhatian aku..Tiger Mtb..memang otai laa broo nii..
Apit, E Bintong dan Syed berehat setelah tamat kyuhan..
Antara rider yang hadir
Penaja Vico..minum ayaq pree..
Sam..sakit perut sepanjang jalan..terok betoi..

Berehat sementara menunggu cabutan bertuah


hairee bintong dgn jentera Jamis..

Ah Sun..
semua rider dapat 3 gelang.. Sam dapat 2..ni nak kira cam na??

Mi Flower..kali pertama menyertai Event


Tengah dok pekena nasik..teringat ada sorang lagi rider yang dari tadi tak nampak muka..siapa?? pi mana?? dekat sejam dah niiih!!

Tuu diiaa!! Raja Bukit..Waktu ni baru sampai.. org makan nasik pun nak habih dah..
Rider terakhir dari perlis yang sampai garisan penamat..disebabkan trek ni x dak bukit..aku x tau bukit mana yang dia pi gergaih..silap masuk event..
Pihak penganjur dengan sebulat suara memberi saguhati kepada khairul berupa bekas minuman..

Hiduuuup Khairuuul...
waktu nak balik..opppss..jumpa member dari gerek gunung..broo azhari..dia x kyuh..pi cari trek baru untuk jamboree..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan