nuffnang

Ahad, 25 Julai 2010

Sekitar Trek NTMTBA 2010

Sabtu..24/7/2010
Perjalanan bermula seawal jam 4.30am merentasi lebuhraya utara selatan setelah menerima pelawaan dari azahari gerek gunung untuk percubaan trek jamb. nibong tebal..Dari perlis hanya aku ngan Yaman dari Nxt Team yang dapat menghadirkan diri..tiba di hadapan USM pada pukul 7am..azahari telah sedia menanti..Geng2 3G yang lain dikhabarkan meneruskan kerja2 persiapan terakhir untuk trek ini..hanya tinggal 1 minggu untuk event yang boleh dikategorikan sebagai penyertaan paling besar dalam satu2 jambori..difahamkan seramai 1610 orang peserta telah menyesahkan penyertaan...
Diketuai oleh bro azahari..seramai 12 orang rider semuanya termasuk seorang rider wanita..kak ros klu x silap aku..selalu jumpa dlm tiap2 jamboree yang diadakan sekitar kawasan utara ni....blogger odd juga hadir..misi 2 bukit yang menanti melalui laluan cp1, cp2 dan cp3..


..berkumpul sebelum bermula kayuhan..


..kayuhan bermula jam 8 pagi..


..marshall yang bertugas pagi ini..saudara azhari..agent 010 kata odd..



..yaman Nxt tolong snap gambaq aku..



..bergambar dulu..


..sebelum memasuki laluan off road..




..ni dia habuan bukit yang diberi nama bukit tebuan..klu x silap aku yang ni bukit pertama yang akan diterjah oleh peserta jamboree..


..tinggi jugak bukit ni..




..berehat sebentar sebelum meneruskan kayuhan..seorang rider tidak dapat meneruskan kayuhan bila sampai kat bukit nii..tak pa broo..cuba lagi..orang lain pun sama jugak waktu mula2 kayuh dulu..



..blogger odd.. mtb ngan rd bike dua-dua dia sapu..



..lepas ni bleh layan dnhill..



..dikhabarkan waktu climb nama bukit tebuan..waktu turun dinamakan bukit gegaq teloq..habaih bergegaq dari hujung rambut sampai hujung kaki..



..member ni dok rasa tengok ada ka tak dak..habaih kebaih teloq..
..seterusnya menuju bukit 2 beradik..depa kata lagi sakan bukit ni..



..sebelum gergaih bukit 2 beradik ni..ada satu water point kat sini..rider bleh tambah air sebanyak mana yang boleh..hee..






..pemandangan sepanjang pendakian bukit 2 beradik..



..re-group lagi..

..memang cantik pemandangan kat bukit 2 beradik nii..



..bermacam laluan yang disediakan oleh pihak penganjur..



..antara laluan yang disediakan..




..terowong yang akan dilalui oleh peserta..



Tamat Kayuhan
Terima kasih kepada bro azahari dan member2 yang lain yang menyertai kayuhan ini..sedikit sebanyak gambaran tentang jamboree NTMTBA kepada yang melawat blog ini..
Jumpa disana.disana..disana..

1 ulasan:

  1. alamak.. ada bukit 2 beradik. tinggi tu.

    walaubagaimanapun inilah cabaran jamboreee. Jumpa di NTMBA. Kami dari KSCC hadir dengan kekuatan 11 orang termasuk seorang gadis...

    BalasPadam