nuffnang

Rabu, 16 Jun 2010

HADYAI JAMBOREE - HARI KEJADIAN...

Jamboree hadyai ni memang plan aku x nak kayuh..sekadar nak join jamboree and nak jumpa member2 mtb sahaja..lepas tu nak bawak anak bini aku makan angin kat songkla sempena cuti sekolah..lagi satu nak test kamera yang aku baru beli ni..org kata dalam proses mengenali kamera anda laa..semua mode aku tibai..gambaq clear ka..blur ka biak pi..semua aku test..x elok aku padam la..tu pun aku daftar kat abg ron sehari sebelum jamboree..so nombor ngan godies memang tak dak..memang x leh kayuh laa..tapi aku bawak jugak la beskal..tak lah nampak sangat aku nak pi bergambar j..
Pagi tu aku bangun awal..ingatkan pukul 7.30am nak start..jadi pukul 6.45 aku dah bertolak ke tempat starting..rupa2 nya 7.30 waktu siam..bukan waktu malaysia..waktu malay 8.30..cilaka betoi..jenuh tunggu..
sebab sampai awal sangat..aku patah balik hotel..jumpa ngan art ikbn pi minum dulu..pukul 8.00am baru pi pulak..sampai sana jumpa ngan azahari gerek gunung pulak..paksa aku kayuh jugak sebab ada no. lebih..kwn dia x boleh mai..klu mai tak kayuh mai wat apa? arghh!! tu semua ayat2 jarum tu..yang pi jumpa puuuunn...mau x mau kena tukaq baju jugak..pukul 8.30 pagi baru nak start hangat nak mampoih..mental aku dah down dah sebelum kayuh..aku pi nak bergambar j..bukan plan nak kayuh..kayuh sikit aku kena cari akai nak kena chicken loop..ni semua nak jaga hati member yang bagi no. kat aku paksa aku kayuh..
klu aku tak chicken loop..alamatnya terlepas lah gambar first rider jamboree hadyai ni..blogger misai tangglong pun join..baru beberapa hari aku add blog dia dah berjumpa kat sini..memang tengok muka aku nak tegok pun tak berani..tapi rupa2nya otak gila2 mcm aku jugak..keh..keh..memang best boleh berkawan ngan abg misai ni..memang betoi jamboree ni mengeratkan lagi hubungan sesama rider..
bergambar sebelum bermula..disebelah kiri sekali Ai, Art, Zam KBS, Aku dan Misai Tanglong..
peserta dilepaskan lebih kurang jam 8.30am..waktu ni matahari dah mencangak dah..panaih nii..baru mula dah ada rider yang terbabit dlm kemalangan..dikhabarkan 2 org rider malay mengalami kecederaan retak tangan dan bengkak kaki..sorang tu dari perwaja mtb duduk satu hotel ngan aku..
beskal yang mengalami kemalangan..kong bengkok jadi no 8..gambar ni di snap oleh bini aku..waktu ni aku masih lagi berjuang meneruskan kayuhan..tengah dok tengok nak pintaih balik jln mana..


gambar aku sempat di snap oleh photographer thai..ni sebelum aku chicken loop cp 1..depa juai sekeping 250 bhat kot klu x silap aku..pos gambaq saiz besaq sikit..

lebih kurang sejam kyuh aku dah dapat jln shout cut kat berhampiran cp 1..balik letak beskal atas thuli..tengok ada kereta sam ngan beskal..pun x kayuh jugak.. pi tengok saja..lagi terok dari aku..hee..alasan x kyuh lama..demam..ceh..buang karan..kira aku ok lagi laa..kyuh jugak..
rupa2 nya ada lagi member2 dari perlis mtb yang x leh kayuh..x no. plate
wakil dari GB Team pun bungkuih awai..RD patah..bawak s/cond bike patut laa..beskal mahai pi simpan..sayaaang..
kasut SIDI ni rega dalam 4500 bhat..murah2 jugak laa barang yg jual kat sini
rider wanita juga dari malaysia..

lagi rider malay..aku selalu jumpa ngan broo ni tapi nama aku x tau..
aksi blogger tandop.com selepas tamat kayuhan...sampai awai dari first raider..paham2 lah no chicken loop cp2..heh..

blogger lontruth juga sampai awal..kena balik ada kenduri..tapi jamboree tetap join..

bergambar bersama amoi jamboree..

memang cun2 depa nii..

dari kiri pemenang tempat pertama dan kedua rider dari thailand..

tempat ke 3 dan ke 4 juga dari thailand..mana raider malaysia???

inilah raider pertama dari malaysia yang melintasi garisan penamat.. no 12..Asun kaki bukit..
bersama penguruihnya Sam dan geng GB Team


body orbea alma..lama dah aku dok berkenan body ni..

cikgu din dapat no 35
azahari gerek gunung dapat no 86..ni lah orang yang paksa aku kayuh..

broo ni elok2 sampai penamat turun beskal terus krem..nasib baik ada jugak member yang nak tolong walaupun tidak mengenali satu sama lain..aku pun tolong gak..tolong gelak..

Art ikbn dapat no 101..terlepas dari sasaran..kedudukan setakat no 100 je..keh..

pudin ttg tengah motivasi geng dia..terlepas sasaran..

tengah dok melilau ada sorang broo tegoq aku..anas mustaffa..member dalam FB..sorry laa broo..aku x perasan ..lama jugak dok sembang ngan dia..dari baling kot klu x silap aku..dapat no 60 lebih..kuat niii..
azman ikbn..

Majlis Makan Malam Dan Penyampaian Hadiah Akan Menyusul..

Lagi Gambar KLIK Sini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan